LIMITED EDITION RACQUET X MAURICE DE MAURIAC
Als offizieller Zeitnehmer der Korea Open 2024 haben wir eine neue Version unserer ikonischen Rallymaster entworfen, eine vom Tennis inspirierte Uhr, die in Zusammenarbeit mit dem preisgekrönten Magazin Racquet entstand und von Carlton DeWoody entworfen wurde.
Die neue Rallymaster Korea Open ist auf 100 Exemplare limitiert und wird in einer speziellen Box mit einem personalisierten Tennisball und einem zusätzlichen Armband präsentiert: ein zweiteiliges elastisches TextilFlex Armband und ein Milanese Band (beide mit Schnellwechsel) sorgen für Vielseitigkeit auf dem Platz und abseits des Platzes. Und das Beste zum Schluss: Jeder Käufer erhält zwei Eintrittskarten für das Finale der Korea Open 2025!
Blaues Zifferblatt mit aufgesetztem Index
Kleine Sekunde mit 20-Sekunden-Schritten (Zeitlimit für Tennisaufschläge)
Lollipop-Sekundenzeiger mit neongelber Leuchtmasse
Individuelles Datumsrad
Sichtbarer Saphirglasboden mit aufgedrucktem Logo
Geprägtes Tennisball-Logo auf der Krone Beidseitig entspiegeltes Saphirglas mit Datumslupe für gute Ablesbarkeit auch unter Wasser
Uhr Variationen
Uhr Individualisieren
Uhr Spezifikation
Das Set enthält einen speziell angefertigten zweifarbigen (rot/blau) Tennisball sowie ein speziell angefertigtes, zweiteilig dehnbares TextilFlex-Armband & ein Milanese Stahlarmband, beide mit Schnellwechsel für ein selbstständiges & schnelles wechseln der Bänder.
1
Der Glasboden
2
Verschraubte Krone
3
Die Uhrenbox
Das Set enthält einen speziell angefertigten zweifarbigen (rot/blau) Tennisball sowie ein speziell angefertigtes, zweiteilig dehnbares TextilFlex-Armband & ein Milanese Stahlarmband, beide mit Schnellwechsel für ein selbstständiges & schnelles wechseln der Bänder.
4
Je dunkler desto heller
5
Sei dabei!

Special Edition
Eine Schweizer Fliegerstaffel trägt unsere Uhren bei Überschall, unsere Uhren haben den überlangen Weg zum Mond begleitet, Sie haben Filzbälle gejagt, sich Berge heruntergestürzt, den Atlantik durchrudert, die Wüste bezwungen, waren auf den Bühnen der Welt. Nicht einfach so, sondern als Kollaboration in der zwei Namen stolz eine Uhr zieren. Die Kollaborateure sind weltbekannt oder nur in ihrer Welt bekannt. Für uns sind sie Helden. Jeder für sich. Und jeder für Dich.
It is an absolute honor to be associated with Les Clefs d’Or and create a special edition L3 chronograph in collaboration with our ‘neighbor’ Alex Sanchi, Concierge at La Réserve Eden au Lac».
@lareserve_edenaulac_zurich
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📸 @suseheinz_official
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It is an absolute honor to be associated with Les Clefs d’Or and create a special edition chronograph in collaboration with our ‘neighbors’ Luc Frieseisen, President of the Les Clefs d’Or Suisse and Concierce at The Dolder Grand Zurich
@thedoldergrand
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A watch launch for special people 🗝️🛎️ needs a special place ! We have found it @pier7_club in a boat on the lake of Zurich ⚓️ 🌊 It was truly a special evening & a full success - thank you everybody who made it so special @lesclefsdor @lesclefsdorsuisse @lesclefsdorzurich @yourfavouritezurichconcierge @lucfries .
The official launch will happen @ the 69th UICH International Congress in the beautiful city of Madrid, where over 400x concierges from over 40x cities will attend. We look forward seeing the reaction of the world.🌎
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The Maurice de Mauriac L3 Les Clefs d’Or is no ordinary timepiece. A see- through caseback allows a glimpse of the automatic movement with personalized rotor featuring the Les Clefs d’Or insignia plus the name & membership number of each concierge individually engraved. Members can use chronograph functions to time various activities associated with their role. Its balanced proportions provide optimal wearability for any type of wrist and the rich gradient blue hue on the dial is truly mesmerizing, promoting an excellent contrast to the golden hands/indexes and case. Avaible in stainless steel or stainless steel with an gold PVD coating.
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Based on the L3 Spheric Blue tricompax chronograph with fumé blue dial and housed either in an unprecedented stainless steel case with gold PVD coating, the L3 Les Clefs d’Or features the minimalistic outlook authored by award-winning Basel designer Fabian Schwaerzler — and is highlighted by the golden crossed keys in the hour register at 6 o’clock. Symbolically, the iconic logo also represents the access key to the watch: only Les Clefs d’Or associates are eligible to get one.
« The specific color combination we chose is no coincidence. It’s true that, in some European countries, the expression ‘blue over gold’ means something is perfect. But, most of all, blue and gold are Les Clefs d’Or corporate colors», says Leonard Dreifuss, Maurice de Mauriac’s Creative Director
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THE GOLDEN WATCH FOR LES CLEFS D’OR 🔑💛
From Zurich to New York, Paris to Tokyo and everywhere in between, no one knows the world like Les Clefs d’Or. Founded in 1952, the prestigious organization partnered with us to create its own official timepiece. Noblesse oblige!
These concierges are only found in first-class five-star hotels and can be recognised by the crossed keys on their revers. Until now. From now on, these insiders will be increasingly recognisable by their exclusive watch - the Maurice de Mauriac L3 Les Clefs d’Or. This watch is exclusively reserved for members of Les Clefs d’Or.
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Proud Daddy‘s of the new BÄRN-DATE 💚 - Birthday Party @tickdifferent_uhrsachen . Thank you all for coming out and celebrating the birth of the new watch: BÄRN-DATE - the first watch which speaks bernese.
Available exclusive @tickdifferent_uhrsachen in Bern.
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Old but gold 🚋✨ Inspiration for the Bärn-Date, was the old bernese streetcar in it’s iconic green color with beige & gold accents. Sometimes you need the old charme for a new watch…
Available exclusive @tickdifferent_uhrsachen in Bern.
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